سوالات ارشد حسابداری89+ پاسخنامه

سوالات ارشد حسابداری89+ پاسخنامه
**توجه: برای دانلود بر روی لينک راست كليک كرده و گزينۀ ...Save Target As را انتخاب نماييد. 



**توجه: برای دانلود بر روی لينک راست كليک كرده و گزينۀ ...Save Target As را انتخاب نماييد.



**توجه: برای دانلود بر روی لينک راست كليک كرده و گزينۀ ...Save Target As را انتخاب نماييد.


تالار گفت و گوی حسابداری accelearn  

تالار گفت و گوی حسابداری accelearn


تالار گفت و گوی حسابداری تساوی

تالار گفتگوی حسابداری تساوی اماده ارائه خدمت به شماست. شما می توانید سوالات خود را درآنجا مطرح کنید.

برای ورود کلیک کنید.

شناسنامه بانکداری اسلامی

برای مشاهده متن کامل مقاله (( شناسنامه بانکداری اسلامی )) به ادامه مطلب مراجعه کنید .


شناسنامه بانكداري اسلامي در جهان 

ترجمه: مسعودرضا طاهري
بانكداري اسلامي در دنيا رشد قابل توجهي داشته است. اولين موسسه‌ مالي اسلامي موسسه دارالمال اسلامي (DMI) است كه در سال 1981‌ با سرمايه يك ميليارد دلار در ژنو تاسيس شد. در سال 1982‌ سود خالص اين موسسه نزديك به 9/7‌ميليون دلار بود كه دليل عمده اين ميزان سود، سرمايه‌گذاري موسسه در فلزات گرانبها بوده است. آنچنانكه سود سال 1983‌ تا بدين اندازه قابل توجه نبوده است.

اين موسسه در مناطق و كشورهاي مختلف جهان به عمليات بانكداري پرداخته است كه باهاما، بحرين، گينه، منطقه توريستي ISLE of Jersey در سواحل شمال غرب فرانسه، نيجر، سنگال، سودان، سوئيس، امارات متحده عربي و انگليس از اين جمله‌اند.
رييس اين موسسه مالي شاهزاده سعودي محمدالفيصل السعود است.
نتايج عملكرد مالي (DMI) نشان مي‌دهد كه با وجود سرمايه‌گذاري كلان گروه در توسعه و ايجاد ساختارهاي مالي جانبي بدون هزينه، امكان سود عملياتي كوچكي نيز فراهم كرده است.
نقدينگي توليد شده از عملكرد بانكي براي پوشش دادن هزينه‌هاي جاري و ايجاد ساختار‌هاي جنبي مورد استفاده قرار گرفته است.
مطالعات گسترده‌اي در دومين سال فعاليت (DMI) براي ارزيابي نتايج عملكرد مبتني بر شريعت اسلامي در كشورهايي كه اين موسسه داراي شعبه است، انجام گرفت. مشتريان و انجمن‌هاي متعددي نيز همكاري با (DMI)، مورد پژوهش قرار گرفتند.
دفتر DMI در بحرين سرمايه‌گذاري در منطقه خليج‌فارس را بر عهده دارد و شعبه DMI در باهاما مسوول تجارت بين‌المللي است. تا مارس 1984‌ اين دفاتر به تنهايي نزديك به 400‌ميليون دلار در عمليات مختلف مالي سرمايه‌گذاري كرده‌اند.
دومين موسسه بانكي اسلامي بزرگ دنيا 
گروه مالي – اسلامي البركه (AL Baraka) است. اين گروه در لندن پايه‌گذاري شد. در سال 1982‌ در جده عربستان با بيش از 500‌ميليون دلار سرمايه، كار خود را آغاز كرده و هم‌اكنون در سراسر دنيا در لندن، تونس، سودان، تركيه، عربستان سعودي، دبي، بحرين، مصر، عراق و سنگاپور عمليات بانكداري انجام مي‌دهد.
شيخ‌صالح‌ كمال رييس اين بانك از سوي بانك انگلستان به عنوان يك فرد مجاز براي جذب سپرده (licensed deposit taRer) و مجاز به انجام تمامي عمليات بانكداري شناخته شده است. اين بانك در آغاز به دنبال همكاري با شركت‌هاي بزرگ انگليسي بود و بعدها شركت‌هاي سراسر قاره اروپا و آمريكاي شمالي به تبادلات مالي گسترده‌اي پرداخت.
سومين بانك بزرگ اسلامي، نظام بانكداري اسلامي بين‌المللي (IBS) لوكزامبورگ است. 25‌درصد سهام اين بانك متعلق به گروه بانك (AL Baraka است و 15‌درصد سهام آن متعلق به بانك اسلامي كويت (Kvwait financal House) و 60‌دصد سهام به ساير سرمايه‌گذاران تعلق دارد. بانك اسلامي بين‌المللي (IBI) دانمارك نيز متعلق به اين بانك است.
اين بانك (IBS) يكي از موفق‌ترين موسسات مالي به ويژه در خليج‌فارس و غرب است. اين بانك در چارچوب قوانين دانمارك به فعاليت بانكي مي‌پردازد و متاثر از فلسفه اقتصادي غرب است اما بر محور اصول اسلامي حركت مي‌‌كند. سرمايه اين بانك از 10‌ميليون دلار به 100‌ميليون دلار در سال 1982‌ افزايش يافته بين 31‌دسامبر 1982‌تا 30‌ ژوئن 1983‌ مجموع دارايي آن از 6/14‌ميليون دلار به 8/41‌ميليون دلار افزايش يافت. دكتر گمال اتيه مدير عامل اين بانك است.
بانك IBS در راستاي همكاري گسترده‌تري با موسسات مالي اسلامي حركت مي‌كند. اين بانك سهامداران بيشتري در بانك كويتي (KFH)، گروه مالي البركه (AL- Baraka)، موسسه مالي الاوقاف كويت (AWqaf of kvwait) و ابوظبي و بانك اسلامي Tadamun سودان به دست آورده است.
اريك تروله شولتز، مدير عامل بانك IBS مي‌گويد: بانك‌ها كه هنوز در مرحله پايلوت به انجام عمليات بانكي مي‌پردازد، در سخت‌ترين شرايط در قاره اروپا خدمات بانكي ارائه مي‌‌دهد با اين حال موفقيت ما درهاي بازارهاي اروپايي را براي ساير بانك‌هاي اسلامي خواهد گشود.
كويت فايناس هاووس (KFH) بزرگ‌ترين بانك اسلامي كويت و يكي از بانك‌هاي اسلامي است كه در منطقه خاورميانه بيشترين رشد را داشته است. عمليات بانكي آن در سال 1978‌ آغاز شد و در سال 1980‌ به سود خالص 7/9‌ميليون كرون دانمارك دست يافت.
سود خالص آن در سال 1981 در حدود 25ميليون كرون دانمارك بود و در سال بعد (1982) سود خالص اين بانك به 9/45ميليون كرون رسيد. كاهش نرخ رشد كويت، موج سپرده‌ها و نبود قدرت مانور و تنوع دارايي در بحران‌هاي مالي و اقتصادي در سال 1983 سود خالص اين بانك تا حد 7/36ميليون كرون دانمارك كاهش يافت. 
به دليل برخي مشكلات بانك KFH جذب سپرده جديد را متوقف كرد و دولت كويت با اعطاي يك‌سري امتيازات تجاري و مجوز سرمايه‌گذاري در چند پرتفوي، به ويژه در ليزينگ‌ها و سرمايه‌گذاري‌هاي مشترك با بانك اسلامي مالزي اين بانك را مورد حمايت قرار داد. 
بانك KFH اگر چه در سال 1984 به مازاد عملياتي در حدود 5/93ميليون دلار دست يافت، اما هيچ‌گونه سودي بين سهامداران تقسيم نكرد و همه را به حساب ذخيره خود منتقل كرد. 
بانك توسعه اسلامي (IDB) يكي ديگر از موسسات مالي اسلامي است كه در شهر جده عربستان سعودي براساس شريعت اسلامي به فعاليت مالي مي‌پردازد.اين بانك در اكتبر سال 1975 تاسيس شد.
سرمايه اوليه اين بانك توسط دولت‌هاي عربستان سعودي، كويت، بحرين، پاكستان، بنگلادش، تركيه و اندونزي تامين شده است. 
اين بانك در سال‌هاي 83-1982 در بين 39كشور عضو با انجام 387عمليات بانكي به ارزش 3917ميليارد دلار به سودي نزديك به 26ميليون دلار دست يافت. 
دكتر احمد محمود‌علي رييس اين بانك با اشاره به شرايط اقتصادي جهان معتقد است كه بانك توسعه اسلامي به فعاليت با ثبات خود ادامه مي‌دهد. 
در ايران به سال 1985 (21مارس) همزمان با نوروز تمامي عمليات بانك‌ها اسلامي شد. 
البته اين حركت موجب نشد كه سپرده‌گذاران اقدام به خارج ساختن سپرده‌هاي خود كنند و آمارها نشان مي‌دهد كه در دو ماه آغاز فعاليت نظام بانكداري اسلامي در ايران حجم حساب‌هاي بانكي مبتني بر قوانين اقتصادي اسلامي به ميزان 1200ميليون‌دلار رسيد. اين رقم در طول شش‌ماه به 5500ميليون دلار رسيد. 

برای مشاهده متن کامل مقاله (( شناسنامه بانکداری اسلامی )) به ادامه مطلب مراجعه کنید .

ادامه نوشته

مقاله( کاربرد کامپیوتر در حسابداری)


کاربرد کامپیوتر در حسابداری

مادر رایانه را ماشین حساب دانسته اند . درواقع رایانه را میتوان ماشین حسابی بزرگ دانست که قادر به انجام کارهای زیادی است . ماشین حساب یکی از مهمترین ابزارهای یک حسابدار است و این فرزند خلف ماشین حساب این کار را بعد از او به نحو احسن بر عهده گرفته است و نه تنها برای انجام محسبات 4 عمل اصلی بلکه برای بسیاری از کارهای پیچیده حسابداری کارایی دارد .


امروزه اکثر ادارات دولتی و خصوصی برای کارهای حسابداری خود از سیستم های رایانه ایی و نرم افزارهایی پیچیده و مخصوص به موسسه خود بهره می گیرند . میتوان به این نکته اشاره کرد که سیستم های رایانه ی که به صورت عام در اختیار همه اعم از کاربران و علاقمند باشد کم است و از آن تعدادی همخ که تهیه شده به صورتی بسیار کلی طراحی گشته است .

دو دلیل برای کمبود این نرم افزارها ذکر می کنم . اول این که موسسات تجاری یا اینقدر کوچکند که نیازی به استفاده از رایانه در کارهای خود نمی بینند و یا انقدر بزرگ و دارای حجم گردش ملی بسیار که دست به تهیه سیستم رایانه مخصوص به خود می زنند . دومین دلیل این است که هنوز فرهنک ستفاده از رایانه وارد تجارت ایران نشده است .

درمورد طراحی نرم افزارهای حسابداری حتی می توان به موسسات خصوصی آموزش حسابداری مراجعه کرد که در امر آموزش از برنامه های رایانه ایی بهرمنند و سیستم مخصوص به خود را برای آموزش به هنر آموزان مشغول به تحصیل در آموزشگاه خویش دارند . با این تفاسیر پر واضح است که نرم افزارهای حسابداری موسسات بزرگ تجاری اختصصای بوده و دسترسی به آنها غیر ممکن است .

اما می توان تحلیل و بررسی را برروی این معدود نرم افزارهایی که وارد بازار شده اند ادامه داد . این نرم افزارها را میتوان نرم افزارهایحسابداری موسسات نیمه کوچک و یا کوچکی دانست که در آن ها فرهنک استفاده از رایانه وجود دارد و به کار تجاری علمی اهمیت می دهند و سعی می کنند که در راه تجارت از جهان اقتصاد عقب نباشند .

از انواع این نرم افزار میتوان به نرم افزارهایی چون رافع 4 . رافع5 ، رافع6 ،رافع7 . حسابرس. برلیان .فارسیکام . حاسب ملی .نوین .حسابگر وغیره اشاره کرد در ابتدای این مجمل به بررسی سیستم رایانه ایی یکی از موسسات آموزش حسابداری و یا به عبارت دیگر کلاس آموزش کاربرد رایانه در حسابداری می پردازیم سپس به نگاهی متفاوت در مورد رافع 5 می پردازیم .

به علت این که این موسسه یک واحد اقتصادی است و کار آن به طور آزاد عرضه نمیگردد از ذکر نام نرم افزار و واحد تجاری چشم پوشی شده است .


برای کار با این نرم افزار ابتدا باید سیستم رایانه خود را تحت سیستم عاملDOS راه اندازی نمود سپس از سخت افزار D ( درایو D ) فایل حساب را باز کرد با دستور CD HESAB سپس از درون این فایل باید فایل حساب را اجرا کرد با دستور HESAB بلا فاصله پس از اجرای این فایل صفحه آبی رنگ سیستم رایانه نمایشداده میشود و از شما درخواست نام کاربر و رمز عبور میکند به علت این که این نرم افزار تنها آموزش است و کاربرد دیگری نداردبه صورت پیش فرض کاربر و رمزی برای ان در نظر نگرفته شده است و با فشردن کلید (ESC ) صفحه اصلی کار با این نرم افزار باز میشود .

در قسمت بالای این صفحه نام موسسه شاهد درج شده است و در این سیستم غیر قابل تغییر است این را می توان یکی از معایب بزرگ این سیستم بر شمرد در نوار منوی این نرم افزار که در زیر نام موسسه قرار دارد چندین سر فصل تعبیه شده است شامل حسابداری.چک و بانک. سفارشات .پشیتیبانی.گزارشات و خروج .
در بخش حسابداری نگراش سند.ثبت سند .دفتر کل .دفتر معین .صورت حساب سود و زیان و صورت حساب تراز نامه مشاهده می شود در منوی چک و بانک معرفی بانک.دریافت چک .صدور چک و چک های سررسید شده وجود دارد.در قسمت سفارشات امکان تعریف کالا یا خدمات و دریافت سفارش و یا نگهداری آمار سفارش و تحویل کالا وجود دارد . در بخش پشتیبانی تعریف حساب های دفتر کل .تعریف حساب های دفتر معین . بستن حساب های موقت .بستن حیاب های دائم و کابران وجود دارد . در گزارشات می توان اعمال انجام شده در سیستم توسط کاربران.گزارش چک .گزارشات دخل و خرج .گزارشات سفارش کالا و تحویل کالا و گردش مالی موسسه را مشاهده کرد. دکمه خروج هم کابر را از برنامه خارج خواهد کرد.

برای کار با این سیستم ابتدا باید حساب ها را در دفاتر کل و معین تعریف کرد.همان طور که گفته شد برای این کار از منوی پشتیبانی گزینه تعریف حساب های دفتر کل را انتخاب می کنیم با انتخاب این دکمه صفحه ای در پیش روی شما قرار خواهد گرفت که در آن شماره حساب.عنوان حساب.طرف حساب و دائم یا موقت بودن حساب از شما سوال می شود.

در محل شماره حساب بطور اتوماتیک و پیش فرض شماره یک برای اولین حساب در نظر گرفته شده است و غیر قابل تغییر است که البته شماره های حساب های بعدی دو .سه وغیره خواهد بود . در قسمت عنوان حساب باید نام حساب از طریق صفحه کلید تایپ شود اما در بخش های طرف حساب و دائم و موقت بودن حساب کاراکتر هایی قرار گرفته که برای طرف حساب بدهکار و بستانکار است و برای دائم و موقت بودن حساب دائم و حساب موقت وجود دارد که با کلید SPASE BAR تغییر می کند .

مشکل دیگری در همین جا به آن بر می خوریم این است که این نرم افزار امکان ایجاد حسابی دو طرفه را به ما نمی دهد .برخی از حساب ها در حسابداری دوبل هم بدهکار هستند هم بستانکار.درواقع حسابی مثل خلاصه سود زیان پس از انجام محاسباتی که بعد از انجام رویداد های مالی در طی یک دوره مالی صورت گرفته ماهیت خویش را آشکار می سازد و بطور قطعی نمی توان آن را ماهیتا بدهکار یا بستانکار نامید.
پس از تعریف حساب های دفتر کل در صورت نیاز می توان برپایه حسابهای دفتر کل حساب های معین تعریف کرد .در حال حاضر می توان گفت برنامه برای کار آماده است . از بخش حسابداری زبانه نگارش سند را فعال می کنیم صفحه ای باز خواهد شد که به ما امکان نگارش سند حسابداری را می دهد .
در این صفحه شماره سند .تاریخ سند .عنوان و مبلغ حساب های بدهکار و بستانکار مشاهده می شود شماره سند مانند شماره حساب های دفتر کل اتوماتیک و به صورت پیش فرض یک است .تاریخ نیز به صورت اتو ماتیک از روی تاریخ سیستم نوشته می شود ولی از داخل سند هم قابل تغییر است . در قسمت درج عنوان حیاب امکان تایپ وجود ندارد بلکه با فشردن کلید ENTER صفحه ایی باز خواهد شد که ابتدا از شما بدهکار و بستانکار حساب و بعد از آن صفحه یی باز خواهد شد که امکان انتخاب حساب را به شما می دهد در صورت تعریف حساب معین برای أن حساب صفحه دیگری باز خواهد شد که حساب معین را نیز از شما سوال میکند. پس از انتخاب حساب در سطر بعد امکان شرح وجود دارد چه برای بدهکار و چه برای بستانکار بعد از این کار شماباید مبلغ مورد نظر را وارد کنید .

از آنجا که اکثر حسابداران برای طرف حساب شرحی نمی نویسند و در واقع شرح نویسی مربوط به کل آرتیکل (ثبت ) است تعبیه شرح برای طرف بدهکار در این برنامه یکی دیگر از معایب آن است .در نوشتن ارقام نیز باید دقت کافی و حتی بیشتر مبذول شود چون رقم جدا کننده که معمولا همه از آن استفاده می کنند تنها پس از نوشتن عدد بین ارقام ظاهر میشود و به همین علت معمولا در تایپ عدد صفر به تعداد زیاد اشتباه زیاد است و این از معایب دیگر این برنامه است .

کلید F2 در اینجا برای نگهداری موقت اسناد است . بدین معنی که ابتدا اسناد به طور موقت ذخیره شده ولی در دفاتر چیزی مشاهده نمی شود و بعد اتمام اسناد روز با انتخاب گزینه ثبت اسناد از منوی حسابداری اسناد وارد دفاتر میشود در این هنگام یعنی بعد سبت اسناد میتوان حساب های دفاتر کل و معین همراه با مانده های آنها را می توان دید .

در هنگام ثبت اسناد علاوه بر کلید F2 که ذکر شد کلید های دیگری مورد استفاده قرار میگیرد نظیر کلید F4 که برای اصلاح اسناد البته قبل از ورود به دفاتر مورد استفاد قرار میگیرد . در واقع با فشرد کلید F4 کادر ی باز خواهد شد که در آن شماره سندی که می خواهید اصلاح شود پرسیده می شود با نوشتن شماره سند مورد نظر آن سند باز می شود و شماره میتواند در آن تغییر ایجاد کنید و دوباره باید کلید F2 را بزنید .
عیب دیگر این سیستم آن است که فرمان بعدی یا پیشین موبوط به اسناد وجود ندارد . درواقع برای بررسی تمامی اسناد باید از همان کلید F4 و تایپ شماره سند استفاده کرد و بدین ترتیب چک کردن اسناد کاری دشوار است و با اشتباهات متعددی که ممکن است مخصوصا در ثبت و نوشتن اعداد رخ دهد کارایی سیستم را پایین می آورد.

نکته ی که از جمله اخطارهایی است که در این برنامه وجود دارد این است که در صورت وجود اختلاف در ارقام آرتیکل به کاربر اخطار داده شده و از ثبت آن جلو گیری میشود. برای بستن حساب ها در پایان دوره مالی در قسمت پشتیبانی محلی برای این امر در نظر گرفته شده است .

با یک دید کلی می توان متوجه شده بهره نبردن از دفتر روزنامه یکی دیگر از معایب آن است . البته باید توجه داشت مشاهده صورتحسابهای سود و زیان و ترازنامه فقط منوط به ثبت اسناد است و نیازی به بستن حسابهای موقت برای دیدن این صورتحساب ها نیست با علم به این که تهیه تراز نامه به روش دستی فقط پس از بستن حساب های موقت دردفتر کل قابل دسترسی است .

در بخش سفارشات با باز شدن این منو امکان اعلام خرید کالا مقدار موجود کالا در انبار سفارشات کالا برای خریدارن تعیین زمان تحویل کالا و تحویل کالا وجود دارد که البته علاوه بر تعریف کالا می توان خدمات را نیزتعریف کرد .

در قسمت چک و بانک با تعریف بانک ها و حساب های بانکی موسسه در آنها امکان صدور و دریافت چک وجود دارد همینطور میتوان از این قسمت سررسد چک های دریافتنی و چک های پرداختنی را مشاهد کرد برای این کار از دو راه می توان وارد شده یکی از محل گزارشات و دیگری از همین محل که از کاربر سوال می شود و محدوده زمانی برای جستجو تعیین میگردد که با این کار چک های مورد نظر با نام و مبلغ و سررسید و بانک مورد به نمایش در می آید . در ضمن برای مشاهده تمامی چک ها کافی است که محدوده زمانی مورد نظر را بی نهایت قرار دهید .


رافع پنج

برنامه نرم افزاری رافع پنج محصول شرکت کیهان رایانه یک نرم افزار پیچیده و تمام اتوماتیک حسابداری است .این شرکت رایانه به تولید نرم افزارهای اتوماسیون اداری و مالی و نرم افزارهای آموزشی مالتی مدیا مبادرت می ورزد . در اینجا درمورد رلفع پنج صحبت می کنیم .

در سیستم رافع 5 شش بلخش اصلی وجود دارند که عبارتند از حسابداری . چک و بانک .کنترل تولید .جقوق و دستمزد .فروش و انبار و دخل و خرج

بخش حسابداری

در این نرم افزارامکان تعریف و کنترل هزار دفتر مالی و هزار سال مالی وجود دارد. بخش حسابداری شامل اسناد موقت . اسناد دائم.سند ساده .سندافتتاحیه وسنداختتامیه است .در اسناد موقت صدور سند به صورت مرکب بوده اما در سند ساده تنها یک آرتیکل بدهکار و بستانکارقرار می گیرند . سند افتتاحیه به صورت اتوماتیک ایجاد شده و قابلیت اصلاح و ایجاد را تا هزار و پانصد آرتیکل را دارد. سند اختتامیه نیز از روی اسناد دائم در پایان دوره مالی به صورت اتوماتیک ایجاد می گردد.

در اسناد موقت امکانات صدور .اصلاح.بازبینی.انتقال به دفاتر .حذف .جستجوی اسنادو چاپ را داراست . درصدور یک سند شرح سند .سر فصل حساب کل و معین که هر یک با 4 رقم کد میباشد و حساب تفصیلی که شامل 5 رقم کد میباشد به همراه مبلغ بدهکار یا بستانکاری در هر یک از آرتیکل هاقرار می گیرند و در نهایت سند ثبت شده و در لیست اسناد قرار می گیرد.

از امکانات ویژه این نرم افزار صدور سند به صورت اتوماتیک می باشد که بر طبق انجام عملیات در سایر قسمت سند مربوطه به صورت اتوماتیک ایجاد می گردد.دفاتر حسابداری بر حسب اسناد صادرشده و با تعیین محدوده مورد نظر از اسناد موقت یا دائم قابل روئیت می باشد . گزارشات متعدد حسابداری نیز بر حسب تعیین محدوده مورد نظر زمانی قابل گزارش گیری هستند .

بخش چک و بانک

در بخش چک و بانک امکانات معرفی چک های صادره .وارده.حواله های بانکی و واریزی های نقدی همچنین معرفی چک های دریافتی یا پرداختی اول دوره فراهم است.در هر بخش عملیات مربوط به چک مانند اعلام وصول .برگشت .خرج یک چک و غیره فراهم است . هر دسته از چک ها به وسیله کلید هایی از پیش طراحی شده از هم تفکیک شده و قابل روئیت است . گزارشات مختلف چک و بانک نیز با تعیین محدوده گزارش گیری قابل نمایش و چاپ هستند .

بخش کنترل تولید

در این نرم افزار امکان معرفی خط تولید شرکت به صورت تک فرآیند برای کاربر فراهم می باشد و این کار تنها برای یک بار صورت می گیرد. در مرحله تعداد کالای ساخته شده مشخص می شود و در مرحله پایانیتولید فرم نهایی صادر شده و هزینه مربوط به تولید پرداخت کشته و قیمت تمام شده محاسبه می شود و در نهایت کالای ساخته شد ه در انبا ر قرار می گیرد.

بخش حقوق و دستمزد

در بخش حقوق و دستمزد اطلاعات پایهشامل اطلاعات پرسنلی .تنظیم تقویم شرکت .تنظیم اطلاعات مدیریتی و همچنین تنظیم جدول مالیاتی ممکن می باشد. که جدول مالیاتی مطابق با آیین نامه های و ظوابط معرفی گشته است . در این سیستم کنترل میزان کارکرد و محاسبه فیش حقوقی به 5 روش اعمال می شود که 3 روش آن ساعتی روزانه .ساعتی ماهانهو روز مزدی به صورت اتوماتیک و 2 روش ساعتی و روزانه به صورت دستی است .
هچنین امکان معرفی ساعات شروع به کار وپایانکار و همچنین معرفی درصد تعلق حق بیمه برای پرسنل و کارفرما ممکن می باشد در مورد ثبت ساعات ورود و خروج به صورت اتوماتیک یا غیر اتوماتیک فراهم است در حالت دستی میزان ساعات یا روزهای کارکرد و میزان اضافه کاری و سایر موارد تعریف و بر همان حسب فیش حقوقی جهت صدورآماده می شود .

هر گونه پرداخت دیگری از قبیل وام . مساعد .پاداش و عیدی در این سیستم قابل تعریف بوده و روی فیش حقوقی نیز تاثیرگزار خواهد بود .فیش حقوقی هر ماه پس از محاسبه قابل پرینت بوده و سندحسابداری نیز به صورت اتوماتیک صادر می شود و گزارشات متفاوت حقوق و دستمزد منجمله فرم بیمه که مطابق فرم بیمه سازمان تامین اجتماعی با تعیین محدوده زمانی مورد نظر قابل نمایش و پرینت است .
بخش فروش و انبار

این نرم افزار قابلیت کنترل هزار انبار را دارد .فاکتورهای متفاوت مانند فاکتور خرید . فروش . برگشت از آنها . پیش فاکتور و فاکتور بازاریاب قابل معرفی است در فاکتور بازاریاب میزان سهم بازار یاب که می توان در سود و یا در کل فروش درصدی را سهیم شود محاسبه میگردد و در حساب شخص قرار می گیرد .
هر فاکتور که صادر می گردد امکان اصلاح .بازبینی .حذف .چاپ رسمی و چاپ معمولی را داراست . بعد از صدور فاکتور امکان ثبت و ایجاد سند حسابداری به صورت اتوماتیک وجود دارد . در صدور یک فاکتور اطلاعاتی نظیر نام خریدار یا فروشنده .کالا یا خدمات مورد نظر . شرح فاکتور. تخفیفات اعمال شده بر روی فاکتور. شماره و تاریخ فاکتور و در نهایت نحوه تسویه حساب شخص را میتوانید درج و مشخص نمایید و سرانجام اطلاعات مورد نظر ثبت شده و فاکتور در لیست فاکتور ها قرار می گیرد.

گزارشات متفاوت فروش و انبار از جمله صورت کلیه از جمله صورت کلیه فاکتور های صادر شده گزارش کار تکس کالا . آمار گردش کالا . عملکرد اشخاص با کالا ها و یا بلعکس و در نهایت گزارش انبار کردانی از انبار های فعال یا از کلیه انبار ها با تعیین محدوده زمانی دلخواه و مورد نظر قابل روئیت و چاپ می باشد .
بخش دخل و خرج

این نرم افزار برای کسانی که اطلاعات حسابداری هم ندارند مفید واقع می شود صدور هر سند حسابداری بر حسب پرداخت ها یا دریافت ها متفاوت انجام صورت می گیرد که این پرداخت ها اگر به صورت نقدی یا چک باشد از جانب دخل و خرج قابل معرفی و کنترل هستند . جهت هر گونه پرداخت یا دریافتی منوی مربوط انتخاب می شود مشخصات و مبلغ دریافتی یا پرداختی مشخص و در برگه ثبت می گردد و سند حسابداری به صورت اتوماتیک صادر می شود . گزارشات پرداخت ها و یا دریافت ها نیز به صورت های متفاوت قابل روئیت می باشد .

حاسب ملی

چند کاربره تحت شبکه کزارشات حرفه ای و شخصی ایجاد دفاتر کل و معین انجام عملیات مربوط به مشتریان کالاها حسابهای بانکی ثبت و صدور انواع اسناد ساده و مرکب انجام انواع قسط بندی امکان ثبت چکهای دریافتی و پرداختی و عملیات مربوط به آنها فاکتور تبدیل با روش ساده و کار آمد انجام انواع معاملات ترازنامه ثبت و صدور اسناد مربوط به خرید فروش و چکها بصورت خودکار سیستم انبارداری و به روز کردن انبار بصورت خودکار دریافت و چاپ گزارشات و اطلاعات چاپ بر روی برگ چک همراه با ثبت چک سود فاکتور سال مالی قابلیت چاپ با همه چاپکرها همراه با سی دی آموزشی قابل نصب بر روی تمامی ویندوزها
ایجاد دفاتر کل و معین ثبت و چاپ اسناد ساده و مرکب ثبت عملیات بانکی بصورت خودکار امکان ثبت چکهای دریافتی و پرداختی چاپ بر روی برگ چک همراه با ثبت چک چاپ و نمایش تراز آزمایش و تراز کل ذخیره سازی خودکار در هنگام قطع برق قابلیت چاپ با همه چاپگرها همراه با سی دی آموزشی همراه با برنامه جانبی امین اموال قابل نصب بر روی تمامی ویندوزها ایجاد دفاتر کل و معین ثبت و چاپ اسناد ساده و مرکب ثبت عملیات برنامه هفتگی برای کلیه روزهای هفته با توجه به ساعات دبیران ارائه دروس تک زنگی و زنگ کامل امکانات ویژه جهت تایپ نامه های آرم دار و سئوالات امتحانی امکانات ویژه جهت ثبت و نکهداری اطلاعات محرمانه مربوط به مدارس امکانات ویژه جهت رسم نمودار امکانات ویژه جهت طرح سئوالات امتحانی قابلیت چاپ با همه چاپکرها همراه با سی دی آموزشی قابل نصب بر روی تمامی ویندوزهای 95 به بالا ثبت مشخصات مسافران ارسال خودکار مشخصات به اداره اماکن ثبت مشخصات اتاقها و وضعیت مسافران ثبت کلیه اسناد مربوط مسافران و هزینه ها امکان گزارش گیری از کلیه اطلاعات امکان جستجو در تمامی گزینه ها و اطلاعات امکان چاپ کلیه کزارشات امکان چاپ صورتحساب مسافران دارای سی دی آموزشی بصورت مالتی مدیایی تایید شده توسط اداره اماکن قابلیت حسابداری و ثبت و صدور سند امکان عملیات حسابهای بانکی و چکهای پرداختی و دریافتی قابلیت چاپ بر روی چک قابلیت چاپ با همه چاپگرها همراه با سی دی آموزشی قابلیت نصب بر روی تمامی ویندوزها

منبع :
http://www.iranaudit.blogfa.com/



ایلام حساب

وبلاگ تخصصی حسابداری


نرم افزار cash book2+دانلود

نرم افزار cash book2+دانلود

نرم افزارهاي بسياري جهت حسابداري روزانه وجود دارند كه به زبانهاي فارسي و لاتين نوشته شده اند. نرم افزار Cash book 2 محصول شركت Softwarenetz به شما كمك مي كند تا بطور ساده و دوستانه به بانكداري آنلاين و حسابرسي بپردازيد. Cash book 2 براي سيستم عامل ويندوز طراحي شده است.نرم افزار Cash book 2 از شركت Softwarenetz براي شركتهاي كوچك طراحي شده كه به آنها كمك مي كند تا بدون داشتن اطلاعات حسابداري و بدون نياز به حسابرس اطلاعات و حسابهاي خود را كنترل و ساماندهي كنند. اين برنامه شما را قادر مي كند تا حسابداري شركت خود را بطور كامل انجام دهيد. شما مي توانيد تمامي درآمدها و هزينه ها را در سيستم ثبت و آنها را نيز در فرمتهاي خاص از برنامه خروجي بگيريد. Cash book 2 بانكداري آنلاين HBCI 2.2 PIN/TAN و FinTS 3.0 PIN/TAN را پشتيباني مي كند.شما تنها با يك كليك مي توانيد ريز حساب بانكي خود را طريق اينترنت دريافت كنيد. همچنين به شما از طريق تجزيه و تحليل (گزارشات و آمار) يك مرور كلي در مورد معاملات،ماليات بر ارزش افزوده در هر زمان و مكاني ارائه مي كند. اين برنامه نياز به سيستم بالايي ندارد و با نسخه هاي ويندوز 2000،XP،ويستا و ويندوز 7 نيز سازگار است.


وب سایت فارسی زبان برای دانلود ها | www.4downloads.ir


قابليتهاي كليدي نرم افزار Softwarenetz Cash book 2.27 :
- داراي محيطي ساده و كاربر پسند
- امكان نصب آسان و كاربرد آسانتر
- قابليت حسابداري براي شركتهاي كوچك
- امكان ثبت هزينه ها و درآمدها
- خروجي گرفتن از اطلاعات حسابها
- امكان بانكداري آنلاين
- پشتيباني از بانكداري آنلاين HBCI 2.2 PIN/TAN و FinTS 3.0 PIN/TAN
- امكان گرفتن گزارشات و آمار از معاملات و مالياتها
- سازگار با نسخه هاي مختلف ويندوز از جمله ويندوز محبوب 7
- و ...

 

دانلود جديدترين مقالات حسابداري +powerpoint(4)

دانلود مقالات حسابداري به زبان لاتين به صورت power point (بخش نهايي)


GASB Update The New, Old and Soon to Arrive

The Paradigms They Are A-Changin' > The Future Of Research And ...

www.mswg.org/documents/2001presentations/mazurek.ppt

Comparables

Slide 1 - Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü

Tier 1 - Mac Virtual Machines and Virtual PC. Automation and ...

The Scope and Language of Operations Management

Business Subhead here


ایلام حساب

وبلاگ تخصصی حسابداری

دانلود جديدترين مقالات حسابداري +powerpoint(3)

دانلود مقالات حسابداري به زبان لاتين به صورت power point (بخش سوم)


Qualitative characteristics and constraints of decision-useful ...

Chapter 4 Organization and Functioning of Securities Markets

eng.sut.ac.th/me/meold/2_2552/435303/ch15.ppt

COST AUDIT

Chapter 7, Inventories: The Source of Operating Profits

Case Study: Fraud Detection in NYC Construction Industry

Design and Analysis of Admissible Heuristic Functions

JIT (15) - College of Business and Economics - Western Washington ...

academic.cengage.com/resource_uploads/downloads/03...

Présentation FCE

National State Auditors Association

The Collusion Chasm: Reducing the Gap Between Antitrust Practice ...

Slide 1 - HOME - Ariff & Ros website

The Principles of Qualitative Research

M3 Federal Contract Practice Group, LLC

Accounting & Finance for Bankers

UNIVERSITY OF KWAZULU-NATAL School of Accountancy

Methods of production management and logistics

Future of MARC: Challenges and Opportunities of 21st Century ...

HBCU - MI

PRODUCTIONS/OPERATIONS MANAGEMENT

Slide 1 - Accounting Tutorial

Slide 1 - Институт Проблем Предпринимательства - ИПП

Chap 10, Mankiw – Measurement of national income

Session Title

Horizontal accounting within organization


ایلام حساب

وبلاگ تخصصی حسابداری


دانلود جديدترين مقالات حسابداري +powerpoint(2)

دانلود مقالات حسابداري به زبان لاتين به صورت power point (بخش دوم)

Technological discussions in iron and steel, 1871-1885

Product Costing

Cost Allocation

Lecture 1 Accountant's role & cost terms

Decision Making and Relevant Information

Optimizing the Supply Chain

Successful Construction Projects: Avoiding and Mitigating Trouble ...

Accounting Theory

CAFU Presentation - Defense Contract Management Agency (DCMA)

Trends in Demand and Supply Driving U.S. Energy Prices

What Happened to Efficient Markets?

Financial Accounting - Kodaikanal Christian College

AIS PowerPoint Presentations

Chapter 7- Management's Discussion and Analysis (MD&A)

Week 99-9 Accounting for Changes in PDV and Managing Interest ...

Cost Estimation and Analysis Tutorial - National Audit Office ...

The structure of taxonomies: Facets and hierarchy - Dagobert ...

Innovation and Corporate Performance

Inequality and Human Development, Maria Ana Lugo (PPT - Human ...

GFEBS R1.2 SRR_PDR_Chg_Mgt

SO1 Describe the primary forms of business organization.

Slide 1 - Central Washington University

PRODUCTIONS/OPERATIONS MANAGEMENT

On Economic Growth, Energy Consumption and Technological Change

Texas Institute for Measurement, Evaluation, and Statistics

Financial Accounting Basics: The income statement (Gapenski Chapter 3)

Business Essentials 6e - Ebert and Griffin

The Need for a Low-Cost Spay-Neuter Program:

NSS Understanding and Interpreting the Economics Curriculum


ایلام حساب

وبلاگ تخصصی حسابداری